Micke tog över den för 10år sedan och äntligen är det dags att ge den lite kärlek så att den blir representativ på Mickes 1800E -71
Ingen rost alls, men den har lite bucklor och sprickor vid framförallt vänster gångjärnsfäste - som vanligt får man nog tillägga.
Vi började med att rikta krysset till rätt nivå. Sedan blev det svetsad glidhammare på bucklorna för att kunna rikta dem.
Svetsning av sprickor och slipning samt en omgång finriktning.
Sen skulle vi tennspackla.
Eftersom mitt karosseritenn tagit slut.....så fick vi ta Televerkets lödtenn som jag hade liggande.
Men det blev riktigt bra faktiskt.
Kul att den gamla motorhuven äntligen hamnar på en bil.
...och Micke ser nästan ut som om han jobbar på riktigt på bilderna. Skådespelarämne?
Att mecka med motorhuv verkar vara lite beroendeframkallande.
SvaraRaderaPer
Ja, det är som nån slags anal magnetism. Plötsligt har man häcken full av motorhuvar. Jag hade ett helt gäng P1800 gubbar hemma igår och förvånande nog hade ingen av dom tagit med sig motorhuven!!
Radera