Vad händer nu, undrar ni kanske?
Demontering av alla dörrar, luckor, lås och gångjärn.
Det har bildats lite ytrost i en del skrymslen, främst i närheten av tennspacklingar då flussmedlet är aggressivt. Det tar väl någon timme att få rent gissar jag.
Jag fick även tillfälle att dra fram svetsen för att lägga igen två gångjärnshål som"syns". Det är alla justeringar som medfört att jag filat upp hålen till överdimension. Jag svetsade igen - eller minskade ner - två hål på a-stolpen och vänster hål för bakluckans gångjärn.
Nån som har en passande?
Jag borrade även dörrgångjärnen för att kunna stifta dem vid återmontering och slippa justering.
Jag har aldrig provat den mot kaross tidigare och kunde nöjt konstatera att den är ganska komplett i tre delar. Ursprungligen har det nog varit två delar av de tre. Den vänstra verkar vara avklippt.
Rimligen saknas också en del som ska täcka batterihyllan. Jag har ett foto på X2 som har en lös klädsel för batterihylla.
Se bilden till höger!
När jag tillfälligt fäst upp klädseln ser jag till min fasa att den har en klippt urtag för handbromsfästet. Detta fäste saknades och jag låg ju och krälade i X2 på muséet för att mäta upp exakt position. Jag kan nyktert konstatera att mitt fäste skulle ha monterats 20mm längre fram....jämfört med X2..hm
Ibland ligger facit där man minst anar det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar