Translate

torsdag 3 oktober 2024

Den här veckan har jag "feeling" i garaget - det går framåt

 Vänster dörr är nu också monterad avseende fönsterhiss, glas och låsmekanism. Det var riktigt besvärligt faktiskt, men gick till slut. Det finns lite skillnader i mått mellan höger och vänster dörr och dess detaljer, men det är ju en prototyp. Det blev ett fasligt justerande innan jag kände mig nöjd. 

Av säkerhetsskäl har jag monterat stoppklossar för dörrens glas i nedersta position. Annars finns en risk att man vevar för långt ned och glaset fastnar mot dörren. Det ser inte ut som om detta fanns innan.

Hm..Avsteg från ursprungligt utförande.....störd nattsömn...... 

:-)



Även strålkastare, blinkers, grillsarg och grill har blivit monterat i veckan. 

Ramen till nummerskylt är också klar, men jag måste först tillverka en rostfri stödplåt på baksidan så jag kan montera den på T-järnen.

Om allt går enligt plan åker instrumentbrädan i imorgon.





3 kommentarer: