Translate

måndag 24 maj 2021

Armstöden tillbaka från Aluminiumsvetsaren

 Det går lite segt framåt med X3. För mycket andra gamla volvobilar som behöver tid. Dessutom fick jag ju Covid som många andra, men nu är jag på banan igen.

Armstöden i aluminium krävde lite kompletterande svetsning. Förstärkning på grund av sprickbildning på det högra från Frua och slutsvetsning efter inpassning av det nytillverkade vänstra.

Efter en sejour med roterande rasp och slipmaskin ser det bra ut. Jag har därefter "duschat" dom i blästerskåpet, dvs bara försiktigt blåst ytan ren från sot och oxid. Nu blir det syrabetande primer och någon finspackling


Efter slutjustering av strålkastare med sargar och dess nya fästen så har jag också lagt vad jag hoppas är en sista finspackling av intilliggande ytor.

Men det blir säkert två varv till...så brukar det bli



1 kommentar:

  1. Jaha...det blev fyra omgångar med finspackling i fronten. Det är som alltid - The devil is in the details!

    Mr X3

    SvaraRadera