Translate

tisdag 20 april 2021

Kromdelar börjar bli klara

 Jag har fått tillbaka ett antal kromdelar från Olle som är slutjusterade och koppardoppade för sista gången. Får vi hoppas ska tilläggas...eftersom jag hittat några mindre defekter som jag ska klossa med 400-papper i veckan. Det är dörrlisterna som jag ska försöka räta ut till perfektion.

Jag har även plockat fram en massa smådelar som också ska kromas.

Låsbyglar till huv och baklucka med fästplattor, låsmekanism baklucka och detaljer till de öppningsbara mindre glasen.

Jag har avkromat allt, glasblästrat vissa delar och sedan putsat av dem.

Flera detaljer hade slitage och rostskador som jag lagt igen med silverlod med efterföljande slipning och polering.

Även den nygjutna knoppen till fönsterväg är med i batchen bland smådelar att kromas.

Tidsödande småpill...

X3 har fått stå tillbaka en månad nu då jag jobbat med sista justeringarna efter motor och växellådsbyte i dotterns 1800E och rustat båten klar för säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar