Translate

fredag 12 februari 2021

Handpolering i timmar

Jag håller ju på med kromdelarna och blev inte nöjd med kromjobbet på luftintaget. Nu har jag börjat polera med 3M Fast Cut rubbing.

Testade att köra med Mickes Dremel, men man kommer inte åt i hörnen och sen är det hela tiden riskabelt att nudda mässingen med den roterande verktygshållaren.

Min första tanke var att man skulle ha nån slags oscillerande eller på liknande sätt fiffig apparat till detta, men det verkar tunt med det. 

Dental laboratorium....kan dom ha nåt fiffigt? 

Nåja..

Jag har övergått till att handgnussa.  

Med en omrörarsticka för färg som jag limmat tunt frottétyg på sitter jag och gnuggar mig varm i garaget som faktiskt är lite kyligt när det är 11 minus ute. I skrivande stund har jag gjort första varvet på 1/3 del...det tog 2 timmar.

Vad gör man inte för att hålla värmen? 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar