Translate

onsdag 9 december 2020

Snart kommer män i vita rockar..

Varför då tänker ni säkert?

Jo, Mr X3 har suttit och gnussat på en metallbit i 15 timmar nu. Utspritt på tre dagar visserligen...men helt galet.

Sliperiet jag anlitade polerade ytterdetaljerna och glasblästrade resten innan förkromning av luftintaget.

Jag blev inte nöjd med att insidor och tvärribbor var halvmatta, men han kunde inget göra. Han hade inte utrustning för att slipa detta.  ??

Ska man behöva anlita två olika sliperier tänkte jag...en för finlir med detaljer och en för slipning av större delar?

Nåja. Han fick kroma av och nu är jag klar för omkromning.

Jag körde med en glasspinne och utklippta remsor av slippapper och började på 280 korn torrt och gick igenom hela registret upp till 600 korn torrt. Godiset tog nästan slut också..

Jag har tyvärr insett att jag har högre kvalitetskrav än firman jag anlitat.  30-40% av detaljerna får han göra om innan jag är nöjd trots att jag noga förklarat att det är perfekt resultat som gäller. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar