Translate

måndag 30 september 2019

Justering av emblem

De fantastiskt fina flaggemblemen med tre kronor har anlänt från England.

Ett problem visade sig dock.

Den gängade pinnen på baksidan hamnade fel för emblemen för X3.

Förlagan är originalemblem till Jensen som har räfflad bas i det kromade emblemet som det ska se ut på X1, däremot är ju X3 något annorlunda med slät bas.

Nåja - allt går att justera och dom är ju inte kromade ännu

Jag filar upp positionen för den gängade pinnen och förbereder för att löda på en liten bit mässing och lägga igen det tidigare hålet

Riktigt pillrigt arbete med silverlod


Rena smyckestillverkningen

Efter lödning filar jag ytorna jämna.


Strax har jag justerat det ena emblemet



Jag måste också ordna en ny gängad pinne bakom sista "O" i VOLVO


 Inte illa!!





2 kommentarer:

  1. Bilden av 3-kronorsemblemet på rubriken på din blogg har ett krom "L". Men ditt är guld?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men till saken hör att jag inte avkromat emblemet ännu. Så nu när det är justerat så låter jag avkroma det....för att sedan poleras upp och kromas om.

      Radera