Translate

torsdag 29 augusti 2019

Dags för ytbehandling

Det har varit lite trögt att få tid till X3 nu under sommaren. Men nu är iallafall första leveransen av delar som ska kromas levererad till sliperiet.

Uffe på Bålsta Metallsliperi har fått förtroendet.

Vissa komponenter har jag riktat och slipat så långt min kompetens räcker, andra delar kräver surkoppar innan fortsatt slipande kan ta vid.

Jag måste dra en gräns för hur långt jag kommer på egen hand innan proffs tar vid.

Fenlisterna har t ex fortfarande några mindre ojämnheter som jag försökt kryssfila bort och sedan klossat med allt finare våtslippapper. Efter två -tre omgångar så har jag fortfarande någon liten ojämnhet kvar som syns när detaljen blir blank. Nu får Uffe ta vid.


2 kommentarer:

  1. Hej Mark!
    Kul att se dina framgångar med renoveringen. Vad är det som ligger mellan luftintagsgallret och bakre stötfångare?
    Med vänlig hälsning Mats Westerman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det nygjutna V-emblemet till grillen. Det sitter en tejpbit på som info till sliparn. Det krävs en lite justering av vinklar och tejpen är en notering om det

      Radera