![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhU_wr6Vfw-GUCa6FclacAHbzRFSCYY1yILGB7JxaP-TK91g8GfYTYRYFbvBG36SjTvvMImwHp1v3QZWJ-h_-wpbsvN4RTDcjRXX3aAhlY-7JZUHm4FIBIjUBEU-lLDQ2_wP638Ij6voc4/s320/IMG_3351.jpg)
Jag och glasmästaren Peter har ju tidigare valt profil på standardlist för typ lastbilshytter och en klar plan för hur vi ska modifiera listen för att den ska fungera.
Dilemmat har ju varit den usla passformen mellan glas och kaross samt de små rören för blanklist
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhQ610qZkIhWiIAPZV23PqjB0V5EHSCmz0K4rQwbC-rhIKfUz8mKJtGjsQ_gvy9qCfdKiYORg_zQxLYYyxJJDRstL3zKYM7Qi33kPuFJzkv-7ofgVwYkwx4ZEiB_7Bdhf0ZJW5GTgQ8NkU/s320/IMG_3353.jpg)
Vi slog hål med hålpipa för samtliga rör och specialskar listen vid a-stolparna där det är trångt.
Sedan testade vi en gång och efter lite finjustering satt glaset riktigt bra positionerat.
Men det är allt lite märkligt hur tveksam formen är jämfört med karossöppningen. Men det fungerar och den har ju suttit på plats tidigare.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdatzj2HHlLipZ336j6uFfzIV_myJuWEIAW_J-SlvwBDsd260A0gPcpoNHdn6pNEuVGmr5wh-n1xyfsRGT2NTGf7cP17yHkWtTvRFOIzYuL_eN9XfS13ox7kGGx2uZr05JAzSbs9fs-AE/s320/IMG_3358.jpg)
Skönt att få denna inpassning klar medan bilen är i primer. Nu vet vi att det blir bra!
Tack Peter!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar