Jag lovade mig själv när vi åkte till Holland sist att ska det bli fler turer på ett par hundra mil bör det bli på välbalanserade plåtfälgar och inte på de något obalanserade Robergel ekerhjulen.
Det är väl bara att balansera dom tänker ni säkert, men problemet är att jag gör det ibland. Dom lever sitt eget liv och en balansering håller bara en kortare tid innan fälgbana börjar bli lätt osams med navdelen. Dom är vackra, men kanske ingen prestandahöjande produkt.
Sagt och gjort. Efter en tur till färgleverantören blev dom riktigt tjusiga efter kompletteringslackering
Sen en beställning till Longstone Tyres i England på fyra nytillverkade originaldäck Pirelli Cinturato 165HR 15. Dom var något dyrare än "vanliga" 165or men vad tusan det är ju rätt däck!!
Imponerande leveranstid måste jag säga. Jag beställde en fredag vid lunchtid och DHL ringde och ville köra ut dom på tisdagen i veckan efter. Det är bra.
Do you think these tires or even the Pirelli Cinturato CN36 165VR 15 perform just as well as modern wider tires? I am in need of tires for my Amazon, but I would like to keep the original hubcaps. Otherwise, I could go with a 7" wide wheel and a 205/60/15 tire. I am not racing; only fast road driving. Any thoughts?
SvaraRaderaHi Luke
RaderaIt is all about balancing the appearance and looks with what you get out of performance.
Modern tires will most likely perform better but will have too low profile to give you the look and appearance you are after. Most friends of mine run their P1800s and Amazons on Vredstein spring classic in the 165 width. If they use the 5,5 rims they go with a 185 or 195. I would not recommend wider than that on an Amazon for road use