Egentligen är det ju inte bara sargen som skiljer från en produktionsbil. Även principen för justering och fastsättning är annorlunda.
Kromsargen på prototyperna är hela 42mm djup vilket är 8mm skillnad mot en produktionsbil
Dessutom skulle isåfall den yttre sargen linjera mot strålkastarglaset och göra den inre monteringssargen osynlig. Justeringen av ljusbilden kompliceras möjligen av att den blir en främre kant som kan ta emot, men det får isåfall lösas bakom sargen med löstagbara justershims om utrymmet för ljusbildens justering skulle kräva det.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9mhdwy0A09OQJGyuCgJSoUUeuF8qtBE3YCra0aW-8WLmo64iT7Q6JY5Xi-f8Fn-ah43RQTp0QihuchNgMogJuJT62Gx9Pqup21qmcPqmxRQO1dSDOyR0JNIn1sISetTU_uFBwm0SvMnY/s320/IMG_1716.jpg)
Jag var även uppe hos Bengt Blad med mina Mercedessargar som jag först tänkt använda som utgångspunkt och ändra diameter på och sicka upp i bakkanten.
Kontentan av diskussionen vi hade var att det inte kommer att bli perfekt runt igen efter en sån operation.
Slutsatsen efter en del googlande kombinerat med Bengts erfarenheter blev en helt annan metod
Nämligen manuell trycksvarvning. Kostar säkert en slant men detta måste bli bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar