Sen blev det fullt fokus på 66an och den illa reparerade krockskadan.
Jag delar upp reparationsplåtarna i två. Det blir väl avancerat så. Att tillverka en plåt hade väl gått det med, men detta blir enklare. Dessutom har originalfronten en svetsfog just där jag delar lagningen.
Jag börjar med den övre biten. Som vanligt - pappersmall först, sedan grovklippt plåt. Hjälpligt formad med rundad plasthammare.
...och naturligtvis måste vi köra Eckold!
Både övre och nedre kanten måste sträckas.
Efter att formen stämmer finmarkerar jag med penna och klipper exakt form.
Sedan är det bara att svetsa dit den kant i kant.
Förnämligt att jag råkar ha en rostfri front att testa mot.
Lite mindre bearbetning i Eckolden för denna plåt.
Vips har jag fixat en seriös lagning av 66an
Klart för tennspackling!
Varför jag inte använde den röda hörnan till bilen?
Den är till salu tillsammans med resten av frontpartiet och framskärmarna
Hör av er om intresse finns
Snyggt jobbat!
SvaraRaderaSom alltid ett kanonresultat!
SvaraRaderaKanske en dum fråga, men varför börja på ytterligare 2 bilar innan X3:an är klar?
SvaraRaderaMisstänker att du redan fått frågan från en närstående :-)
Det är ingen dum fråga, för fler bilar stjäl ju renoveringstid från X3-projektet. 242 Turbon var definitivt oplanerad och får anses vara en parentes i sammanhanget. 1800S från 66 är en finansiär till X3 renoveringen eftersom den ska säljas efter att den kommit ut på vägen igen. Men lite rörigt blir det allt...
Radera