Translate

tisdag 29 april 2014

Småjustering av framskärm och upptäckt av framruta

Igår finkapade jag den förlängda bakkanten på höger framskärm så att den passar mot dörren.




Det blev även en liten falsning av skarven mot plåten framför vindrutan. Nu är jag klar att svetsa fast skärmen permanent.

...men den är ju så jäkla ostyrig och stor att hantera själv.   Hjälp...!








Kort sagt - jag behöver handräckning av nån av kompisarna.  -Nån som kan komma över och hålla i?







..and now over to something completely different!

Nämligen Framrutan

Jag måste erkänna att jag inte fattat att jag har kvar den ursprungliga framrutan till X3. Men glädjande nog är det så. Den ser vettig ut i skicket också.

Jag jämförde formen med en vanlig P1800 ruta och det är inte mycket som stämmer överens.












Det är härdat glas och inte laminerat!

3 kommentarer:

  1. Kul att pusselbitarna börjar hitta sina platser igen.
    Hoppas att du hittar någon som kan hålla i, annars får jag komma och göra ett nytt garagebesök snart så att du kommer vidare.
    //Richard

    SvaraRadera
  2. Det behövs säkert två som håller i....?

    SvaraRadera
  3. Kompis kommer på söndag. Det löser sig!

    SvaraRadera