Efter mycket trixande med att fästa de övre kromlisterna och den något ostyriga övre stoppningen så sitter nu baksätet permanent fast på plats i bilen.
Det krävdes en hel del småjusteringar av bitarna då det alltid är svårt med måttagning innan alla delar kläs med vinyl och olika typer av foam och stoppning.
Men nu sitter det snyggt med ett undantag. Bakre överkanten på högersidans kudde.
Den har för mycket material och behöver trimmas och sys om lite av sadelmakaren för att inte vecka sig. Kudden blev sydd med den ursprungliga som mall och jag tror att årens lopp har missformat originalkudden.
Notera hur sidopaneler och den övre stoppningen är infästa mot B-stolpen. Plåtklipsen bakom klädseln sticker ut i slitsar i karossen och skruvas från B-stolpen. Mycket elegant och hantverksmässigt. Långt ifrån produktionsbilarnas snabbklips som bara är att trycka fast.
Man kan undra varför inte kuddarna inte ska linjera med baksätets stomme i framkant, men det är väl nåt italienska skräddarsytt över det hela. X2 ser likadan ut. Däremot skiljer sig X1 i detta avseende och har en metallist som avslutning.
Hatthyllans förvaringstunnel skall också få en matta tillsydd. Jag har kvar den gamla men den är helt fel i måtten efter 67 år. Det skiljer sig flera centimeter..
Oj oj oj va fint det blir! Snart dags för garageträff, så man får se i verkligheten. Mats W.
SvaraRadera