Translate

onsdag 25 augusti 2021

Nya framvagnsfästen tar form

 Sänkning av framvagn är på agendan efter den misslyckade provmonteringen igår. Som sagt - jag kan inte nog tjata om provmontering och detta borde jag testat tidigare. 

Men nu är nya 2mm stålplattor klara att svetsas på plats. Svetsprimer pålagt. 

Hålbilden på plattorna är avsedd för pluggsvetsning. Jag har ju ingen punktsvets som klarar av 4mm gods.

...men vem tusan har det hemma? Man kan inte ha allt...bara nästan!

Viktigt att det blir stabilt! 

Jag kommer att måtta in främre hålen för plattorna och bara fästa dem med korrekt sänkning, sedan provmonterar jag främre  framvagnsbultarna och lägger rimligt med shims för att få vettig positiv castervinkel.


1 kommentar:

  1. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera