De små sargarna är avkromade och skall sitta i dörrklädselns armstöd och det inre dörröppningshandtaget löper i dessa.
Dom är ca 60mm långa och man monterar dom genom att vika in de tunna mässingsflikarna på baksidan. Den ena saknar flikar...dom har brutits av.
0,6mm mässing och lite lödning på det
Jag testar först och tennlöda eftersom det ser ut att vara gjort med tennlod på den hela sargen
Det går inget vidare...och jag vet faktiskt inte riktigt varför så jag övergår till silverlod istället och det går bättre.
Den större brickan på första bilden sitter bakom fönsterveven och jag saknar helt enkelt den ena.
Bra med kompisar!
Nu är de små sargarna redo för polering innan krom
Nästa detalj som är närstående dessa är armstödens stommar
Det ena finns och är avklätt medan jag tidigare tillverkat en spegelvänd kopia till den sida som saknas.
På prototyperna övergår armstödet i nedre instrumentbräda lika elegant ungefär som stoppningen på en tidig Volvo Amazon övergår i dörrpanelens överdel
Den högra panelen i bild har avslutningsdel i form av en kragad platta och jag måste tillverka en spegelvänd kopia till den andra - som är förarsidans - samt foga in den exakt så att den möter instrumentpanelen.
Det är bara den raka kortsidan som är 90 graders vinkel
Återigen - jag är lika usel svarvare som aluminiumsvetsare.
Men jag är ganska vass på annat :-)
Jag bärjar med den svängda delen och planerar göra avslutningsplattan i två delar som sen svetsas ihop
Därefter krymper jag ena sidan i Eckolden för att erhålla rätt kurvatur och sedan krymper jag den andra sidan också för att dra ned vinkeln innan jag kapar ned till rätt höjd och bredd
Sen klipper jag till den del som har raka uppvikta kanter och anpassar dom mot varandra med hjälp av en pappmall som blir tolk för storleken
Voila!
Nu får Stefan punkta ihop den och sen kan jag fortsätta inpassningen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar