![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYaF-JWGh5LoqBCO-WtQsrfi97Tc3BVNm3bxj4-XaDrLnr2m6yoY3y-vmWhHEcIeB-ZcShaF6og6vW-elWNq5nRqA7y9dJ_7skHxGLQQr0MDQwaTPtLWWW-LGjdy7rBGYrHR485edgFy4/s320/IMG_0655.jpg)
Det är en del pyssel med den undre kåpan kvar, men jag måste först hitta en återfjädrande lämplig spak till signalhornsfunktion.
I mellantiden har jag svetsat fästen och några förstyvande profiler på nedre instrumentpanelen.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGVDW-WPYm0OV-2b4HGmk3JjxMmPoQdE3tRYZy6R88g8-HL-gJ2loTbq1M-s6Sy2AHbovgu3SxH17x5bjyVpL2BLuVfOVgOJGYQ0Pt6BpCFgg11lnnVI1dbhm6KQFmBVD24wPbq3S8jYw/s320/IMG_0665.jpg)
Så nu sitter rattstång och rör med tre fästen.
Det nya fästet hamnar i princip under huvudinstrumenten och jag tillverkade även två vinklade plåtkonsoler för att styva upp undre kanten på instrumentpanelen
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2cDc-KpLZqFEeHFg9ctsDWIFBB8cggc2U1jM7LzJb8DhSJx_GP_7LB9BUvVwjTe-U5kPf8zWq9QmS-wL84AddOivMJGcwaxqSRnx9A0QLLXEMXxBLzi8yZ9QMs6pfo-CoQ3F8si0PcIg/s320/IMG_0666.jpg)
Som sagt...detta tar en del tid i anspråk
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFLKSAU_aaoRSlQLoYyPL3lZ-elOiS0Md3zkhfWLr7sVLMWOwxrAP88Y7hqQiR1lkR1Og6DlqtzszwarJm84aGzgJ44dmxL0QwkpL-1FMqWwFxtonfq_G-gC4zYbhT43Vvk7BhJN7gpDI/s320/IMG_0656.jpg)
...och ni som undrar över ratten. Nej den är inte korrekt i sammanhanget. Det är en Biltema träratt från 1960-talet. Men den får hänga med som testplugg
Den där instrumentpanelen ser bättre ut än produktionsdelen. Mer enhetligt i den undre delen. Nästan så att det skulle passa att ha en mittkonsol, om det vore så att den var uppfunnen 1958 ;) MVH/C311///Thomas
SvaraRadera