Det ser ut att vara en form av skyddsplåt vid generatorn också.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEilMdVQmoedxLBuJJ8Cn8_mWvCAnRAYX1EzEvJwahf5sz1GgtCSHRd79GW-IZGur6DD9XjZHmRb5T6cnI3HXCQKNVlTDu0IvTF7eJWhRbMI1tokxLeLrZBG3vKsxTGp4L-kF6SurNDzZxQ/s320/P1900chnr1+vinkelv%25C3%25A4xel.jpg)
Enligt P1900 ägarna höll inte vajern någon längre tid på grund av för högt varv.
Ja, och som ni förstår är ju min ambition att hitta en korrekt generator med mekanisk drivningsuttag i bakre gaveln. Jag vågar påstå att det är en Boschgenerator 6volt, men jag är inte 100% säker ännu. Rimligen finns det någon annan bil än Volvo med samma delar...men jag vet inte
Är det någon av er läsare som har tips i någon riktning? ...eller har vägarna förbi muséet och kan plåta?
Boschnummer skulle vara bra att erhålla och någon slags identifiering av den bakre gaveln
...och den där skyddsplåten på första bilden...
Vilket detektivarbete, va!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar