Vi sprang runt med fokus i blick och letade Volvo-delar i vanlig ordning.
Ett av fynden var hos en finsktalade man med massor av PV delar. Han hade nämligen 5-6 armerade tändspolar.
Jag har tidigare vetat att det finns kort (500mm) armerad kabel till PV, Duett och Amazon och lång (980mm) till P1800 och Amazon högerstyrd.
Jag vet sedan tidigare att 500mm inte räcker till i X3 utan har skaffat en 980 mm NOS Amazon B16 spole för högerstyrd vagn.....men den blir väldigt mycket för lång å andra sidan.
Döm om min förvåning när finländaren hade en likadan 6volts som var 600mm. Klockren längd för X3.
Det blev en hel del andra fynd också.
Micke och jag hade inte ens pengar till glass kvar när vi åkte hem. Det är ju positivt!
Kolla även DKWn. Det är exakt sån skyltbelysning i två exemplar jag måste hitta till X3.
Ni får gärna hjälpa mig hålla utkik!
If I understand correctly, you want to drill out the rivets in the NOS coil, so that you can install the complete coil and metal housing on on your old cable, correct? It isn't very easy. I have done it. This photo of mine shows the inside. I would also use new heat shrink of the old cable, because it is brittle. https://goo.gl/photos/yAxR1wABxEnJj3Pi7 Cheers Mark!
SvaraRaderaYou are right, Luke, It seems complicated. But did you succeed and was it possible to solder the three cabels without deeper surgery? Your picture is not very sharp to see the soldering points
RaderaI don't know about that... I didn't know there were three cables, I just soldered as one. The armored cable should just be the (+) positive one. You probably know more than me. I haven't used it yet, unfortunately. Drilling out the rivets and removing the flange was hard enough.
RaderaHm, I think I need to cut up an old one just for educational purpose to see how and where cables are connected.
RaderaThanks, Luke!