![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjtzWAsuJ4ieafdU5RyYBmIAEgkJqZxaHxI1bl6fFdsFw_QXoAXBOkDPVfItsxOhCaTIr1ZSQsJ6Bzyz01KfrxFJMfVeZA3XaeKW_TyDYh2sRdjantq9RVJ62mfwcDyqAL_02u1BtltsbI/s1600/emblem+2.jpg)
Det intressanta är hur man skapat det på Frua. Det går nämligen att demontera i fyra beståndsdelar.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTt8dIwJMm0xMdb8NNCWZxBv9AmWZcGW-6SxRRGlzqWIXQ29F8TFaFTtOMINN3JsFQJHM5g_ST-HzFlE-pDHDinLeL0si-rSqbJGcGowlqjsaR8diWHjkLkakYicv6-S6x-UIj3nCGolw/s1600/emblem+3.jpg)
Är det någon som känner igen det?
Svart övre och undre del är bara lackerad mässingsplåt.
Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Tänk på att ett gjutet aluminiumemblem eller annan gjuten detalj krymper något när det svalnar. Den som gör jobbet kan upplysa om hur man kan kompensera för det. MVH///C311/Thomas
SvaraRaderaJag har hela tiden tyckt texttypen liknar äldre Volvo, 30-40 -tal. Ta en kik på museets bilar...
SvaraRaderaSka tillägga att plastdetaljer är tillverkade av Kabo plast Stockholm
SvaraRadera