![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEivk0Ahyd37LxgIj1BRx38n7bS-0E5CKxPAFX97d2otv9LVOkgpJdph08NEfLDRjwQ9krKcwC2wvOBxWBWa648MrFo1qjPa8KeJfUP9Y4hJmfwDIPARNabgJeXhGYz0Nh-MQezrFnc2kcY/s1600/philishave.jpg)
På etiketten till höger står det Philishave 110V bredvid eluttaget i enheten. Det måste varit riktigt imponerande 1958!
Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Hej! Håller på med elsystemet till en -66, och hittar inte var ljusrelä't ska sitta. Bilen är inköpt som "lådbil", och jag är inte helt säker på var allt ska sitta. Har lokaliserat det mesta i elväg. Men av någon konstig anledning stämmer inte alla färger enligt schema. Men det är inte hemmadraget, utan original kabelmatta. /Thomas
SvaraRaderaDitt ljusrelä ska sitta på elplåtens/säkringsplåtens bakre del med kontaktstiften framåt.
SvaraRaderaOK. Men enligt instruktionsbok så är det overdrive-relä? Har däremot upptäckt "ful"-koppling under brädan. Amazon's kablar från fotomkopplare direkt till ljusknapp. Ingen kabel till ljustuta... (Den sönderbrända stumpen som sticker ut ur ledningsmattan kanske?) Tack för hjälpen! /Thomas
SvaraRaderaBåde ljusrelä och ovrdrive relä sitter där. Ljusrelä stående och ovrdriverelä horisontellt monterat bakom mot kupéen
SvaraRadera