Translate

tisdag 20 maj 2014

Äntligen lite svetsning

Nu har jag fått till skarven vid blinkers. Kant-i-kant svetsad, slipad och finriktad. Det kommer att krävas ett par milimeter tenn på några ställen, men jag får vara nöjd med resultatet tror jag.



 Därefter borrade jag hål för kabelgenomföring i den lilla blinkerspottan som jag tidigare färdigställt. Det ska vara hål in mot karossens centrum (kopierat från X2). Jag har nu punktat fast pottan på rätt ställe och justerat blinkershålets öppning med roterande fil.

Nästa steg blir att svetsa fast två flikar som jag gjort i 2mm plåt som lamphållaren skruvas mot. Jag borde göra en riktig fästring istället då det blir stadigare...har inte bestämt mig ännu.

Det här med blinkerspotta känns lite överarbetat av Fruas plåtslagare, men det är bara att bita ihop och göra på samma sätt. En stor fördel är ju att lamphållare och anslutning kommer att sitta skyddat och fint.

Jag hann också justera skärmkantens övergång till front och svetsa densamma. Men det är lite finlir kvar, jag måste fixa en ståltråd på 4mm att knacka avslutningen runt. Jag hade 3mm hemma, men det räckte inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar